Thursday, June 9, 2011

I was born here

I went out with Chessy for a photography walk this afternoon. I've been wandering around the little alleys here in Västerås for a few days, always cursing at myself for not bringing my camera with me, so now I just got myself together and did it. It feels strange to be back into the city where I was born and see it with new eyes. I've been around so many places, and I never felt the urge to come back here. I was finished here I thought, but life works in strange ways sometimes, and now I'm stuck here for a while. It's a rather nice place to be stuck at though, so I shouldn't complain. I'll try to remember to bring my camera with me on more walks. I'm sure I can find plenty more hidden cute things in these streets before I move away again.






5 comments:

  1. It seems like a beautiful place... (the whole of Sweden seems to be!)
    Hope you get to keep up relaxing and making great pieces of art!

    ReplyDelete
  2. Fina foton du tar, gillar framför allt den på Gamla stan i västerås (eller vad heter det?). En fråga, vad är det för effekter du använder på dina bilder? eller använder du gammal kamera?

    ReplyDelete
  3. Jag har en Nikon D40 men jag fixar alltid lite med färgbalansen i photoshop så att jag får in mer gult, grönt och rött, oftast med grönt i skuggorna. Sen lägger jag ofta en ljus färgad gradient i ett lager satt till "hard light" över bilden och fixar tills det känns någorlunda naturligt. :) Jag önskar att jag hade en massa gamla kamerora tt experimentera med, jag har en liten Diana Mini lomo kamera men ibland vill man ha snabba resultat och orkar inte vänta på framkalling. :)

    ReplyDelete
  4. Känner samma, med skillnaden att jag har massa gamla bra kameror men använder dem sällan. Lite förälskad i mellanformatskameror. Jättefina effekter får du till i alla fall =)

    ReplyDelete